torsdag den 3. april 2014

Sidste dage i Manchester

Jeg fik vidst lovet sidst at jeg ville blive bedre til at blogge noget oftere… missionen har tydeligvis slået fejl! Men hey jeg har mere at fortælle om nu ;)
Dette bliver mit næstsidste blogindlæg. Hvor dette primært vil komme til at handle om hvad jeg har lavet i den sidste tid, så vil det sidste komme til at være en slags evaluering af hele opholdet.
Jeg har nu godt et par dage tilbage her i Manchester, og har ikke flere undervisningsgange. Jeg skal dog stadig en sidste gang ud på min praktikskole i morgen, men ellers skal den sidste tid bare bruges på at have det sjovt!
Hvad er der så sket siden sidst? Puha en masse! Ved dårlig nok hvor jeg skal starte!
Rent skolemæssigt har jeg netop afleveret to opgaver, som skal danne grundlag for den endelige karakter.  Jeg har tidliger afleveret en opgave i ”Curriculum Studies” som jeg fik 70 % for. Deres bedømmelses system.  er noget anderledes herovre, men så vidt jeg har forstået er det vist ret så godt (Tror det svarer til 10). Jeg føler at jeg har lagt en del arbejde i de to sidste opgaver, hvor den ene var den gruppeaflevering, som jeg skrev sammen med 2 af de andre Erasmus-studerede (En belgier og en finne). Det var spændende at arbejde i en gruppe hvor vi alle havde forskellige nationaliteter, da vi havde forskellige perspektiver, og ting vi kunne dele med hinanden.
I morgen har jeg som sagt min sidste dag, på min praktikskole. Det bliver lidt vemodigt at sige farvel til børnene, på trods af det kun har været en enkelt gang om ugen, føler jeg stadig at jeg har været en del af deres hverdag. Jeg planlægger at tage kage med, dog kun til de andre lærere, som jeg vidst allerede har nævnt i et tidligere indlæg er lærer-elev forholdet noget anderledes i England. Så det ville bestemt ikke være velset.....Englænderne……
Derudover har der skam også været til at rejse lidt rundt, og kigge på ”seværdigheder” og har blandt andet været en tur i Newcastle, og  i lake district, sammen med nogle af de andre Erasmus-studerende
Efter i morgen er jeg  teknisk ”en fri mand” men jeg tager lige et lige smut til Belfast i Nord Irland, inden jeg vender næsen mod Danmark.  I næste uge skal jeg tilbage til UCSJ igen, hvilket bliver lidt mærkeligt. Hvilket er en underdrivelse af dimensioner!  Jeg har virkeligt nydt mit ophold, men samtidig glæder jeg mig også til at komme hjem.
Ha det godt!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar